Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Workshops

STO Café in subregio Almelo e.o.

De subregio Almelo e.o. heeft de naam alles nét even anders aan te vliegen onder de paraplu van STO Twente. Een imago dat zij eer aandeden met hun originele invulling van het STO Café op vrijdag 30 september. De locatie? Het stadion van Heracles in Almelo. Het programma was inhoudelijk sterk, met een breed gedeelde discussie over nut en noodzaak van Keuzevakken in het technisch bedrijfsleven.
4/10/2022
Nieuws

“We hebben met elkaar mooie activiteiten neergezet “

John van der Vegt is Voorzitter College van Bestuur ROC van Twente. Daarnaast is hij lid van de Stuurgroep van STO Twente. Graag neemt hij de tijd voor zijn visie op STO Twente, inmiddels enige tijd onderweg: “Ik vind dat STO Twente de ambitie zou moeten hebben om de eerste regio te zijn waarin het techniekonderwijs écht ingebed is in de doorlopende leerlijn van po en vo naar mbo en verder.”
12/7/2022
Keuzevakken

Pilot Keuzevak Duurzame Energie geeft nieuwe energie!

De STO-subregio Almelo e.o. is volop actief met een pilot voor het Keuzevak Duurzame Energie. Hierin werken Erwin Geerdink, docent PIE aan Het Noordik, en zijn onderwijscollega’s nauw samen met het installatiebedrijf Hoppenbrouwers Techniek uit Almelo: “Wellicht kunnen we volgend schooljaar ook leerlingen voor dit keuzevak laten kiezen die niet per se een technisch profiel volgen.”
12/7/2022
Nieuws

Gluren bij de buren

STO Almelo e.o. doet ook graag ideeën op buiten de eigen regio. Zo was er eerder een geslaagd werkbezoek aan de collega’s in Eindhoven. En nu, dichterbij huis, ging een gemengde groep geïnteresseerden op bezoek bij de STO-collega’s in Hardenberg. Rik Pape: “Grens overstijgende samenwerking is cruciaal voor inspirerend en toekomstbestendig techniekonderwijs.”
12/7/2022
7 werelden van techniek

Masterclass circulair bouwen raakt kinderen én docent

7/7/2022
Masterclass

Solarteam Twente en STO Twente slaan de handen ineen

9/6/2022
Keuzevakken

Keuzevak Slimme Technologie: uitdagend voor elk niveau

10/5/2022
Nieuws

Geslaagde pilot met VCA-diploma: veilig stagelopen in de techniek

10/5/2022
Hybride leeromgeving

Loohuis Groep ondersteunt STO Twente met hybride instructeur

19/4/2022
Community

“Leerlingen zijn de grondstof voor de toekomst!”

Zijn tongval verraadt zijn afkomst onmiddellijk. Limburger Patric Wigman (56) is vestigingsdirecteur van Het Noordik in Vroomshoop, maar voelt zich al jaren helemaal thuis in Twente. Het werken met jonge mensen in het algemeen en vmbo-leerlingen in het bijzonder geeft invulling aan zijn enorme drive om van betekenis te zijn voor anderen. De rasverbinder gaat graag met onderwijs, overheid en ondernemers om tafel. Het doel? Het opnieuw inrichten van het onderwijslandschap onder de noemer Sterk Techniekonderwijs (STO). Want leerlingen zijn de grondstof voor de toekomst.
14/4/2022
Ondernemen

Keuzevak fietstechniek samen met fietswinkel geactualiseerd

28/2/2022
Nieuws

Unieke werkwijze STO-subregio Almelo e.o.: vanuit verbinding vernieuwen

28/2/2022

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van Sterk Techniekonderwijs Almelo e.o.

Door je in te schrijven, bevestig je dat je akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Heb je een vraag?

Neem contact met ons op

Omdat we samenwerken in de regio met verschillende scholen en bedrijven, hebben we niet één vaste standplaats. Als je meer wil weten over een specifieke activiteit, neem dan contact op met een van onze mensen. Mail met een algemene vraag, of als je niet weet wie je moet hebben naar:

Email

Stuur ons een bericht en we zullen zo snel mogelijk reageren.

Telefoon

Wil je direct contact? Bel dan naar het Alma College en vraag naar Jan van der Meij.

School

Omdat we samenwerken in de regio met verschillende scholen en bedrijven, hebben we niet één vaste standplaats.  Als je meer wil weten over een specifieke activiteit, neem dan contact op met een van onze mensen.